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Deutsch

Freya-Maria Müller (*1991) begann neben einem Studium der Germanistik und Medienpädagogik (M.A. of Arts) 2013 Walk Acts für das Augenblick Theater und ein langes Praktikum bei der LAG Spiel und Theater NRW e.V. zu machen, mit der sie weiterhin kooperiert. Sie ging mit der Compagnie Charivari auf Straßentheatertournee, spielte u.a. beim Hey5-Theater und bei THTR und absolvierte anschließend 2014/15 das Ausbildungsprogramm TheaterTotal in Bochum, welches in einer dreimonatigen Tour mit dem Stück Böse Geister von Dostojewski mündete. Seitdem arbeitet sie in verschiedensten Kontexten als Schauspielerin in Kollektiven und für freie Theater (z.B. Produktionen des Theaterlabors Bielefeld, Klassenraumstücke des Pisak Theaters, das Duo Formatio Provisorico) in der Stückentwicklung und als Theaterpädagogin (z.B. Luna Sennestadt, Weserrenaissance-Museum, Kulturgut Haus Nottbeck).

English

Freya-Maria Müller (* 1991) works as an actress in collectives and for independent theater, in play development and as a theater teacher. She regularly plays the classroom plays „Schattenkrieger I & II“ for the Pisak Theater Bielefeld. Internationally, she has appeared in productions by Theaterlabor Bielefeld in Edinburgh (2018: The Last Days Of Mankind), Strasbourg (2018: Performance „Trauma-Crisis-Hope“), Katowice (2019: Ostatnie dni ludzko´sci), Bilbao and Faenza (2019: Moving On).

With the duo „Formatio Provisorico„, she and her colleague Lisa Reese have been developing the lyrical performances „For a day and always“, „Zeitreise“, Libellenliebe „,“ Quadri & Flix ‚Show „,“ Zeitreise 2.0 „,“ Auf Reisen“ since 2016 and numerous activities for the Theater im Pavillion, a walk act, and the interactive children’s play „Quadri and Flix save the Great Barrier Reef“.

The Spheric & Irie collective, which she founded with her colleague Terrence Xavier Johnson, offers an audio walk through the Berggarten Hanover, where the participants can experience legends and fairy tales from Hanover.

She directed, among other things, Janne Teller’s „War-Imagine It Would Be Here“, „Free Fall“, „Without Borders“ and „On Witches Path“ with an ensemble of young people with and without a refugee background in Balve.

With the dancer Melanie López López she is working on a multimedia movement performance about women under the name kollektivergissmeinnicht („forget-me-not collective“).